Friday, March 27, 2009

Bismillah..

Alhamdulillah
Dapat juga ana membuka blog sendiri. Selama ini duk membaca blog orang lain je. Antara blog yang ana minat saifulislam, che det, na5wa dll..tapi ni baru dapat bukak blog sendiri. Sebenarnya sudah lama ada keinginan untuk membuka blog sendiri, tapi duduk memikirkan nama apa yang paling sesuai hendak diletakkan.. apa tema blog..tu yang jadi lambat tu..tapi setelah berbincang dengan isteri, ana memutuskan untuk meletakkan nama Fawaid yang bermaksud faedah faedah. Kiranya apa sahaja jenis faedah yang ana dapat akan cuba dikongsikan bersama..insyallah..tak lupa jugak nak ucapkan terima kasih kepada isteri tersayang sebab siapkan lay out blog ni..bagus sebenarnya dah kawin ni..tak suma benda kita kena wat sendiri..


Ok..di dalam blog ini ana lebih selesa menggunakan kata nama ‘ana’ berbanding dengan aku, saya, i, mere, wo dan sebagainya (Cuma aku tu mungkin digunakan bila nak merapu je).


Dan di dalam blog ini ana akan cuba mencoretkan sedikit kisah hidup ana di samping menyampaikan pengajaran kepada diri sendiri dan juga pembaca .. dan nak cakap sikit yang ana ni sebenarnya bukannya pandai menulis..baru nak berjinak..jadi kalau ada ayat yang tak paham tu buat2 paham dah la..


Dan untuk pengetahuan pembaca, ana sekarang sedang melanjutkan pelajaran di King Saud Universiti di Riyadh ,Arab Saudi. Dan harapan ana supaya segala amalan yang dilaksanakan adalah ikhlas kerana Allah, kalau tidak buat rugi je datang jauh-jauh menuntut ilmu..huh.

Ok..dari sini, bermulanya pengembaraan ana dalam dunia bloggers...

No comments:

Post a Comment